#TUESinspirationTalks – Епизод 2
Епизод 2 бе посветен на ОСНОВНИТЕ ПОНЯТИЯ В ГЕЙМ ИНДУСТРИЯТА.
Лектор бе Калоян Ганчев, който е Изпълнителен Продуцент в Империя Онлайн. Калоян вдъхнови учениците от 8. и 9. клас със своята лична история, като ги запозна с най-важното, което следва да знаят за гейм индустрията, преминавайки през процеса на генериране на идеята за една игра, стъпките при разработване на различните игри, до функциите на всеки член на екипа и процеса на разработка. Можете да видите записа на уебинара на този линк.
Какво научиха учениците?
А какво научиха от събитието нашите ученици и какво ще си вземат от чутото по време на уебинара? Споделяме техните впечатления:
- – „Гейминг индустрията звучи интересна и забавна и с нетърпение очаквах да науча повече за нея.“
- – „Супер интересна среща, особено процесът и начините на разработване на видеоигри, понеже искам и аз някой ден да създам своя.“
- – „Неговият опит: когато говореше, звучеше сякаш знаеше всичко това от опит и ни разказваше впечатленията си и това, което знае по темата.“
- – „Обясняваше много подробно и разбираемо. Наистина ми помогна да вникна в нещата.“
Лекторът
Калоян Ганчев е Изпълнителен Продуцент в Империя Онлайн. Видео игрите са част от живота на Калоян от ранна детска възраст, като първите си стъпки прави през 2003 г., сътворявайки първата си игра куест, разработена на Flash. В периода 2007-2014 г. се изживява изцяло като независим (indie) разработчик, а дори и „журналист“ в един от набиращите популярност фен сайтове, посветени на игровата индустрия (GamerzHut.com), като се въплъщава в ролята на гейм дизайнер, левъл дизайнер, артист, QA, продуцент, биз дев и какво ли още не. Създава първото изцяло българско походово RPG (A Hero’s Tale) и издава негова подобрена английска версия, която се разпространява в едни от най-големите платформи за независими игри по онова време. Става част от екипа на Ivent и разработва първата независима PlayStation 3 игра (Strength of the Sword 3).
Като вече 6 години част от екипа на Империя Онлайн, Калоян участва в разработката и ръководенето на почти всички проекти на компанията свързани с игри – от редица мобилни заглавия, през Imperia Online, Imperial Hero 2, Seasons of War, Baloot Royale, та чак до VR заглавието „Codename: Phantom“.
А какво предстои?
#TUESinspirationTalks продължава през февруари. Tемата ще бъде “Информационна сигурност” с лектор Петър Кирков (TUES’1997), мениджър бизнес развитие – Киберсигурност в Telelink Business Services.
Коментари